راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی

مدیر سایت
20 بهمن, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید لپ تاپ مهندسی

منظور از لپ تاپ مهندسی چیست؟

هنگامی که عنوان لپ تاپ مهندسی به میان می آید، منظور لپ تاپ های سبک و خوش قیمت با سخت افزار میان رده است. در حقیقت شرکت های تولید کننده لپ تاپ، دسته بندی ویژه با نام لپ تاپ مهندسی را تولید نمیکنند. لپ تاپ مناسب یک مهندس به نوع کار و نوع مهندسی بستگی دارد. ممکن است یک مهندس معماری با نرم افزار های سه بعدی معماری Revit یا مهندسی که قصد دارن با نرم افزار Matlab کار کند، نیازمند لپ تاپی است که از قدرت پردازشی بالا به ویژه در بخش CPU دارد. پس ابتدا می بایست نوع کار خود را تعیین کنید. از آنجا که در بازار مدل های بسیار متنوع با برند های مختلف وجود دارد، خرید لپ تاپ مهندسی، کمی کار را دشوار می کند. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای جامعی برای خرید یک لپ تاپ مهندسی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما در پی سی کالا همراه باشید.

*نکته: همانطور که بالاتر گفته شد، سخت افزار یک لپ تاپ، رابطه مستقیمی با نوع کاربری شما دارد، ما در این مطلب سخت افزار مناسب برای کارهای یک مهندس را به طور عمومی در نظر گرفته ایم، و از پیشنهاد سخت افزار گرانقیمت و پرچمدار خودداری کرده ایم.

ویژگی های یک لپ تاپ مهندسی

پردازنده مرکزی CPU

مهندس برق هستید و با نرم افزار Matlab روزانه کار میکنید، مهندس ساختمان هستید و برای طراحی پلان های سه بعدی با برنامه هایی مانند Maya و 3Ds Max کار میکنید؟ خب، در این حالت فرقی نمی کند، شما نیازمند یک پردازنده میان رده و قدرتمند دارید. قبل از هرچیز باید به فرکانس پردازنده و تعداد هسته ها توجه کنید. پیشنهاد ما لپ تاپ های نسل یازده و دوازده اینتل سری Intel Core i3 و Intel Core i5 می باشد. اگر از علاقمندان به پردازنده های AMD هستید می توانید به مدل های Ryzen 5 5700U و Ryzen 5 5500U، اعتماد کنید. گفتیم که فرکانس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اما به این معنی نیست که تمام هم و غم شما فرکانس باشد. پردازندهای نسل جدید اینتل و AMD هر دو برای کارهای مهندسی مناسب هستند. بنچمارک 10 هزار به می تواند برای این کار مناسب باشد. برای اطلاع از بنچمارک پردازنده ها می توانید به وب سایت CPUBenchmark مراجعه کنید و امتیاز هر پردازنده را در آنجا بسنجید.

تراشه گرافیکی

شرکت های تولید کننده لپ تاپ برای پایین آمدن قیمت تمام شده محصولات خود، در بخش لپ تاپ های مهندسی، بیشتر به سمت تراشه های یکپارچه یا مجتمع برای بخش گرافیکی می روند. منظور از گرافیک مجتمع، تراشه هایی هستند که در دل پردازنده CPU جای گرفته اند. اگر کارهای گرافیکی سنگینی را با لپ تاپ انجام نمیدهید، پیشنهاد ما استفاده از این نوع تراشه ها می باشند. اما اگر کارهای گرافیکی نیمه سنگین در دستور کار شماست، بهتر است لپ تاپ هایی با تراشه گرافیکی مجزا تهیه کنید، هرچند نیازی نیست به سمت لپ تاپ های گیمینگ گران قیمت و سری RTX انویدیا بروید، تراشه های سری MX مانند MX 450 گزینه بسیار خوبی دارند. این سری در کنار قدرت مناسب برای کارهای نیمه سنگین، به شکل بسیار بهینه ای طراحی شده اند و از مصرف برق TDP کمی برای حداکثر توان، استفاده می کنند. با این حال اگر می توانید بودجه را کمی افزایش دهید می توانید به لپ تاپ های مجهز به تراشه گرافیکی میان رده مانند NVIDIA GTX 1650، نگاهی داشته باشید.

حافظه SSD و حافظه رم

شاید برای کسانی که اطلاعات کافی در مورد سخت افزار ندارند، حافظه و نوع آن، از اهمیت بالایی برخوردار نباشد. اما داشتن حافظه ذخیره سازی پرسرعت عملکرد کلی سیستم را تحت تاثیر قرار میدهد. به همین دلیل شدیدا پیشنهاد می شود، حین خرید لپ تاپ، از داشتن حافظه پرسرعت SSD NVMe مطمئن شوید. داشتن این نوع حافظه می تواند سرعت کار را برای شما به شکل قابل ملاحظه ای بالا ببرد. در بخش رم نیز بهتر است حداقل رم 8 گیگابایت در نظر گرفته شود. دقت داشته باشید که در آینده امکان افزایش حافظه رم نیز وجود دارد.

وزن

یک مهندس، ممکن است در طول هفته به شکل مداوی از جایی به جای دیگر برود و دائم در حال تحرک باشد. داشتن لپ تاپ سبک در طولانی مدت میتواند تاثیر بالایی داشته باشید. خرید لپ تاپ بدون در نظر گرفتن وزن آن، می تواند حسابی کاربر را در بلند مدت کلافه کند. اگر وزن لپ تاپ به شکل ویژه ای برای شما اهمیت دارد به سراغ الترابوک ها بروید.

صفحه نمایش

در طی دو سال گذشته بیشتر لپ تاپ ها با رزولوشن فول اچ دی با رزولوشن 1920×1080 روانه بازار می شوند. صفحه نمایش در لپ تاپ مهندسی از فاکتورهای مهم به شمار می رود. پیشنهاد ما نیز خرید لپ تاپ با رزولوشن 1920×1080 می باشد. پنل صفحه نمایش بهتر است از نوع IPS باشد و از خرید لپ تاپ با پنل های VA خودداری کنید.

برند لپ تاپ

آخرین مورد شاید برند لپ تاپ مورد توجه قرار گیرد. همواره در حین خرید لپ تاپ، ابتدا به سخت افزار، سپس به کیفیت ساخت و در آخر بسته به سلیقه و ظاهر به برند نیز نگاهی داشته باشید. پیشنهاد ما خرید لپ تاپ لنوو، یا خرید لپ تاپ ایسوس می باشد. خرید لپ تاپ لنوو IdeaPad و سری Vivobook ایسوس را می توان پیشنهاد کرد. در ادامه به سه لپ تاپ خوش قیمت برای کارهای مهندسی نیمه سنگین را می توانید مشاهده کنید.

لپ تاپ ایسوس مدل VIVOBOOK X515EP

پردازنده مرکزی Intel Core i7-1165G7
تراشه گرافیکی MX 320 - 2G
حافظه رم 8GB - DDR4
حافظه اصلی 512GB SSD NVMe
صفحه نمایشFull HD 1920x1080 - IPS Panel

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3

پردازنده مرکزی Intel Core i7-1165G7
تراشه گرافیکی MX 450 - 2G
حافظه رم 8GB - DDR4
حافظه اصلی 128GB SSD NVMe - 1TB HDD
صفحه نمایشFull HD 1920x1080 - IPS Panel

لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro M6500QH

پردازنده مرکزی Ryzen 5-5600H
تراشه گرافیکی GTX 1650 - 4GB
حافظه رم 8GB - DDR4
حافظه اصلی 512GB SSD NVMe
صفحه نمایشFull HD 1920x1080 - IPS Panel - 15.6”

مدل های معرفی شده بالا، به ترتیب قدرت سخت افزاری قرار داده شده اند. پیشنهاد ما طبیعتا مدل ویووبوک ایسوس می باشد. این لپ تاپ با در اختیار داشتن پردازنده قدرتمند Ryzen 5-5600H و تراشه گرافیکی میان رده بسیار عالی برای کارهای مهندسی مدل NVIDIA GTX 1650 با 4 گیگابایت حافظه ویدیویی در کنار 8 گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا تا 16 گیگابایت و بدنه با کیفیت به همراه صفحه نمایش فول اچ دی از نوع IPS می تواند خرید خوبی برای مهندسین بکار رود. قابل ذکر است که طیف کاری مهندسین بسیار بالا است و نمی توان به طور دقیق مدلی را برای آنها انتخاب کرد، به همین منظور می توانید با تماس به متخصصین ما در پی سی کالا، بهترین راهنمایی را با توجه به بودجه و رشته کاری خود داشته باشید تا خریدی مطمئن و حرفه ای را تجربه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.