خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک

مدیر سایت
24 بهمن, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک شاخه ای از مهندسی است که به طراحی، تولید و استفاده از سیستم های مکانیکی می پردازد. طیف گسترده ای از زمینه ها از جمله ترمودینامیک، علم مواد و مکانیک را در بر می گیرد. رشته مکانیک به عنوان رشته ای جذاب در چند سال اخیر در دانشگاه تدریس می شود و علاقه مندان زیادی در سالهای گذشته به این رشته روی آورده اند. تفکر عموم در مورد رشته مکانیک به اینگونه است که بیشتر کارهای مهندسی مکانیک به صورت فیزیکی صورت میگیرد، اما در حقیقت اینطور نیست و بخش عمده فعالیت های مهندس مکانیک، با کامپیوتر یا لپ تاپ صورت میگیرد و معمار در حال طراحی و بررسی می باشد. خرید و قیمت لپ تاپ مهندسی مکانیک به دقت در خرید نیاز دارد. صفحه نمایش، مشخصات سخت افزاری و غیره باید مورد ارزیابی قرار گیرد. کدام قطعه از اهمیتی بیشتر برخوردار است و باید کدام را در اولویت قرار داد. در ادامه تمام این موارد را توضیح خواهیم داد.

قبل از هرچیز باید به سراغ نرم افزارهایی که یک مهندس مکانیک با آنها سروکار دارد برویم تا هنگام خرید لپ تاپ، انتخاب بهتری را داشته باشیم. برخی از نرم افزارهای پرکاربرد در زمینه مهندسی مکانیک عبارتند از:

اما بیاید به سراغ سخت افزار لپ تاپ مهندسی مکانیک برویم و ببینیم کدام بخش از سخت افزار به سایر بخش ها ارجحیت دارد.

پردازنده مرکزی CPU

به احتمال بالا میدانید که پردازنده مهمترین بخش یک لپ تاپ می باشد. هنگام انتخاب پردازنده، می بایست بالاترین حالت کاری خود را در نظر بگیرید. به همین دلیل هنگام خرید لپ تاپ، ابتدا باید نرم افزارها و مهارت خود را بسنجید و سپس به سراغ خرید بروید. اهمیت پردازنده در لپ تاپ های مهندسی مکانیک بر کسی پوشیده نیست، در اجرای نرم‌افزارهای مهندسی سنگین مانند ابزارها و شبیه‌سازی‌های CAD کمک می‌کند. به خاطر داشته باشید که بهترین CPU برای شما به نیازهای خاص شما و وظایفی که می خواهید روی لپ تاپ خود انجام دهید نیز بستگی دارد. از نظر ما خرید لپ تاپ میان رده با پردازنده های نسل 11 یا 12 اینتل مانند Intel Core i5-1135G7 و یا Intel Core i7-1165G7 می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. 

در سوی دیگر مدل های برند AMD نیز وجود دارد و اگر قصد خرید از پردازنده های AMD دارید بهتر است به سراغ مدل های میان رده مانند AMD Ryzen 5 5600H بروید که هم قیمت مناسبی دارد و هم از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است. نکته مهم این است که اگر کارهای بسیار پیچیده ای را انجام میدهید میتوانید به مدل های سری H نیز نگاهی داشته باشید مانند Intel Core i7-12700H. در نظر داشته باشید که این مدل ها عموما در لپ تاپ های بالارده دیده می شوند که خب بدیهی است این نوع لپ تاپ ها از قیمت بالاتری نسبت به دو مدل معرفی شده دارند.

پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی GPU نیز عامل مهمی است که در لپ تاپ های مهندسی مکانیک باید در نظر گرفته شود. پردازنده گرافیکی اختصاصی (Dedicated GPU) می تواند پردازش گرافیکی پیچیده ای را انجام دهد که اغلب برای مدل سازی و شبیه سازی سه بعدی مورد نیاز است. پیشنهاد ما برای خرید لپ تاپ مهندسی مکانیک اقتصادی تراشه های گرافیکی مجزا مانند: NVIDIA GeForce GTX 1650 و یا مدل های ارزانتر مانند NVIDIA GeForce MX450 می باشد، از شرکت AMD نیز میتوانید مدل AMD Radeon RX 560X را در انتخاب خود داشته باشید.

حافظه رم

مانند پردازنده و کارت گرافیک، مقدار حافظه رم نیز به نیاز شما و نوع کار شما بستگی دارد. اما به طول کلی اگر قرار است پیشنهادی کنیم میتوانید به شکل زیر می توان عنوان کرد:

به خاطر داشته باشید که مقدار RAM مورد نیاز می تواند تحت تأثیر عوامل دیگری مانند اندازه پروژه ها، پیچیدگی مدل های شما و تعداد برنامه هایی که به طور همزمان اجرا می کنید، قرار میگیرد.

صفحه نمایش و سایر موارد

 در بخش صفحه نمایش، کاملا به خود شما و سلیقه شما بر میگردد اما از نظر ما، انتخاب لپ تاپ مهندسی مکانیک با رزولوشن 1920×1080 همراه باشد و نوع پنل نیز IPS در نظر گرفته شود. حافظه ذخیره سازی نیز می بایست از نوع SSD NVMe باشد. اما برند لپ تاپ نیز می تواند فاکتوری برای انتخاب باشد، هرچند دیدگاه ما در پی سی کالا این است که سخت افزار لپ تاپ حرف اول را میزند و قیمت لپ تاپ مهندسی مکانیک نباید تحت تاثیر بند باشد.

خرید لپ تاپ لنوو یا خرید لپ تاپ ایسوس کاملا به سلیقه شما مربوط می شود. اگر در خرید لپ تاپ دچار تردید یا سوالی شدید، با ما در پی سی کالا در تماس باشید تا کارشناسان ما بهترین لپ تاپ با توجه به بودجه و نیاز به شما پیشنهاد کنند. در ادامه با سه مدل از لپ تاپ های مهندسی مکانیک آشنا خواهید شد.

لپ تاپ ایسر مدل Aspire 5 A515

پردازنده مرکزی Intel Core i5-1135G7
تراشه گرافیکی NVIDIA MX450 - 2G
حافظه رم 8GB - DDR4
حافظه اصلی 512GB SSD NVMe + 1TB HDD
صفحه نمایشFull HD 1920x1080 - IPS Panel - 15.6”

لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15

پردازنده مرکزی Intel Core i3-1115G4
تراشه گرافیکی NVIDIA MX450 - 2G
حافظه رم 8GB - DDR4
حافظه اصلی 512GB SSD NVMe
صفحه نمایشFull HD 1920x1080 - IPS Panel - 15.6”

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.