سیستم مناسب برای ZBrush

مدیر سایت
21 اسفند, 1401
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
سیستم مناسب برای ZBrush

اگر شما در زمینه مدلسازی حرفه ای هستید، حتما می دانید اضافه کردن جزییات به کاراکتر مدل شده، کاری بسیار سخت و طاقت فرسا است. به عنوان مثال شما یک مدل را در نرم افزار مایا یا بلندر طراحی کرده اید، می خواهید، به لباس یا بخشی از چهره مدل جزئیاتی مانند زخم، جوش، تو رفتگی و غیره ایجاد کنید. این کارها با نرم افزارهای استانداری مانند 3Ds Max و یا Maya ئو غیره کمی دشوار است و ابزارهای راحتی را به شما ارائه نمی دهند. اما در نرم افزار ZBrush با کمک ابزارهای بسیار حرفه ای و جذاب، این امر به راحتی صورت می گیرد. نرم افزار ZBrush یک استاندارد در زمینه حجم دهی به اجسام و خلق کاراکترهای واقع گرایانه به شمار می رود. هرچند خیلی ها از مهاجرت کردن به این نرم افزار حرفه ای واهمه دارند (به دلیل گنگ بودن رابط کاربری)، اما هنگامی که تمام فن و ابزارهای این نرم افزار را یاد گرفته اید متوجه قدرت بیش از حد این نرم افزار در Sculpting می شوید. در نظر داشته باشید که این برنامه صرفا برای افزودن جزئیات نیست، و در زمینه های مدل سازی، بافت دهی، نورپردازی و تمامی امکانات یک برنامه 3D را در اختیار دارد. زی براش به دلیل امکانات گسترده در زمینه ایجاد جزییات، در جواهرسازی نیز استفاده می شود.
زی براش برای اجرا به چه سیستمی نیاز دارد؟ آیا می بایست گرانترین قطعات را باید سر هم کرد یا راه دیگری نیز وجود دارد؟ در ادامه با سیستم مناسب مورد نیاز برای اجرای بهتر این نرم افزار آشنا خواهی شد تا هنگام خرید سیستم مناسب ZBrush (زی براش) بهترین عملکرد را داشته باشید.

در نظر داشته باشید که سخت افزار به نوع کار و پروژه شما دارد. سیستم پایین توسط شرکت سازنده قرار داده شده است. این سیستم برای کار با مدل هایی است که میلیون ها پالی گان دارند و محیط و کار شما به شدت نیاز به پردازش فوق سنگین دارد. به همین دلیل بالاترین حالت یک پردازنده را در نظر گرفته است بد نیست نگاهی به سیستم پیشنهادی شرکت Pixologic داشته باشیم.

سیستم پیشنهادی ایده آل، ارائه شده توسط شرکت سازنده ZBrush

سیستم عاملویندوز 10 یا 11 نسخه 64 بیت
پردازندهIntel i7/i9/Xeon technology و جدیدتر یا AMD Ryzen/Threadripper
حافظه RAM16 گیگابایت برای کارهای سنگین
حافظه ذخیره سازی100 گیگابایت فضای خالی که بهتر است از نوع NVMe SSD باشد
صفحه نمایشدقت صفحه نمایش حداقل 1920x1080 باشد
کارت گرافیکمی بایست از OpenGL 3.3 و Vulkan 1.1 یا بالاتر پشتیبانی کند

سیستم پیشنهادی و بالارده Pixologic در نگاه اول بسیار بالا رده و گرانقیمت خواهد بود. اما اگر دقت بیشتری به خرج بدهید، میبینید که سری و مدل سال را عنوان نکرده و به شکل ساده فقط سری پردازنده ها را ذکر کرده است.
مهمترین و اولویت اول شما برای این نرم افزار، پردازنده باید قرار گیرد. پردازنده مهمترین بخش یک سیستم مناسب برای ZBrush است. از دید ما در پی سی کالا، بودجه باید حول محور پردازنده باشد. ابتدا پردازنده قدرتمند را انتخاب کنید سپس به سمت سایر قطعات رفته و آنها را انتخاب کنید. در ادامه با دو نوع سیستم برای ZBrush آشنا می شود که به دو بخش نیمه حرفه ای و حرفه ای تقسیم می شود.

سیستم نیمه حرفه ای پی سی کالا برای ZBrush

سیستم عاملویندوز 10، 11 نسخه 64 بیتی همراه با تمامی بروزرسانی ها
پردازندهپردازنده های نسل 11 یا 12 اینتل مدل های Intel Core i7-11700K و یا 12700K پردازنده ها AMD سری Ryzen 5-5600X و یا Ryzen 7-5700X
حافظه RAM16 گیگابایت از نوع DDR4
حافظه ذخیره سازیحافظه 128 گیگابایت از نوع NVMe SSD یا بیشتر
صفحه نمایشمانیتور با رزولوشن 1920x1080
کارت گرافیککارت گرافیک انویدیا مدل GTX 1650 یا GTX 1660

با کمک این سیستم، می توانید طراحی و خلق مدل های سه بعدی با نرم افزار ZBrush را شروع کنید. این سیستم تمامی نیازهای یک کاربر نیمه حرفه ای برای شروع به کار با نرم افزار زی براش را تامین خواهد کرد. پردازنده مهمترین بخش از یک سیستم مناسب برای کارهای سه بعدی به ویژه در ZBrush می باشد. اما اگر قصد طراحی حرفه ای و پیشرفته ای دارید بهتر است سیستم رده فوق حرفه ای را مد نظر قرار دهید.

سیستم حرفه ای برای کار با ZBrush پیشنهادی ما در پی سی کالا

سیستم عاملویندوز 10، 11 نسخه 64 بیتی همراه با تمامی بروزرسانی ها
پردازندهپردازنده اینتل: Intel Core i9-12900 یا Intel Core i9-13900K پردازنده ای ام دی: Ryzen 9-5900X یا Ryzen 9-6900X
حافظه RAM32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 با فرکانس 5600 مگاهرتز
حافظه ذخیره سازیحافظه ذخیره سازی 512 گیگابایت از نوع NVMe SSD
صفحه نمایشمانیتور با رزولوشن 1920x1080 - یا مانیتور فوق عریض (Ultrawide)
کارت گرافیکدر صورت در اختیار داشتن بودجه کافی RTX 3060 یا بالاتر (برای رندر با Redshift)

سیستم حرفه ای ما برای این نرم افزار، تمامی نیازهای شما را در زمینه طراحی به ویژه Sculpting (به معنی ایجاد طراحی با جزییات بالا، مجسمه سازی) را برطرف خواهد کرد. دقت داشته باشید که داشتن کارت گرافیک قدرتمند فقط در بخش رندر می تواند به شما کمک کند. پس اگر قصد رندرگیری سریع ندارید می توانید از خرید کارت گرافیک گران قیمت صرف نظر کنید.

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.