بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی 1402

مدیر سایت
24 اسفند, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهتری لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی 1402

هنگامی در مورد لپ تاپ های گیمینگ صبحت میکنیم، بیشتر ذهن ما به سمت لپ تاپ های گران قیمت با مشخصات بالا می رود. اما با پایین آمدن قیمت تراشه ها به ویژه کارت گرافیک، مدل های میان رده و اقتصادی گیمینگ، با تولید انبوه مواجه شدند و خوشبختانه در کشور ما نیز این مدل های متعددی از لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی، وارد شده و کاربران و گیمرهای که قصد هزینه کردن خیلی بالایی ندارند، کاملا ایده آل می باشد. هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی می بایست، چند فاکتور مهم را در نظر داشت. قبل از هر چیز برای اطلاعات بیشتر کمی در مورد قطعات صحبت کنیم.

پردازنده

 پردازنده مرکزی CPU، مغز کامپیوتر شماست، بنابراین انتخاب پردازنده ای که بتواند نیازهای بازی را برطرف کند بسیار مهم است. به دنبال یک لپ تاپ با حداقل پردازنده Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5 باشید، زیرا برای اکثر بازی ها به اندازه کافی قدرتمند هستند.

کارت گرافیک

شاید مهمترین بخش یک لپ تاپ گیمینگ، کارت گرافیک آن باشد. هنگام خرید لپ تاپ، تراشه گرافیکی مجزا را در نظر داشته باشید. برای انجام بازی های مدرن به هیچ عنوان به سراغ تراشه های مجتمع نروید. چرا که کارت گرافیک اختصاصی از Nvidia یا AMD، عملکرد بسیار بهتری نسبت به گرافیک های مجتمع ارائه می دهند. بازی های روز دنیا با توجه به پیشرفت چشمگیر گرافیک فنی و هنری، به منابع بالایی برای اجرای روان نیاز دارند. پیشنهاد میکنیم حداقل از تراشه گرافیکی مدل NVIDIA GTX 1650 به بالا استفاده کنید.

حافظه RAM

مقدار RAM در لپ تاپ شما بر تعداد برنامه هایی که می توانید همزمان باز کنید و سرعت اجرای رایانه شما تاثیر می گذارد. به دنبال یک لپ تاپ با حداقل 8 گیگابایت رم باشید، زیرا این حداقل برای اکثر بازی ها است. هر چند پیشنهاد میکنیم، 16 گیگابایت رم را در لپ تاپ خود بگنجانید تا از این بخش خیال شما راحت باشد.

فضای ذخیره سازی

برای نصب بازی ها و سایر فایل های خود به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارید، بنابراین به دنبال لپ تاپ با حداقل 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی باشید. SSD (بهتر است از نوع NVMe SSD باشد) به شکل ویژه ای توصیه می شود، زیرا سرعت خواندن و نوشتن سریع تری نسبت به هارد دیسک سنتی HDD ارائه می دهد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش بخشی است که بیشتر تعامل را با آن خواهی داشت. لپ تاپی را انتخاب کنید که حداقل رزولوشن آن 1920×1080 داشته باشد و همچنین ترخ تازه سازی 120 یا 140 هرتز می تواند برای روانتر شدن بازی و حس و حال بهتر در حین تجربه، کمک بالایی داشته باشد.

صفحه کلید

صفحه کلید بخش دیگری است که شما به شکل بالایی با آن تعامل خواهی داشت. به همین دلیل مدلی را انتخاب کنید که صفحه کلید مناسبی برای شما داشته باشد. داشتن نور پس زمینه می تواند به زیبایی و راحتی پیدا کردن کلید در تاریکی به شما کمک کند.

عمر باتری

از آنجا که شما برای بازی کردن بیشتر مواقع لپ تاپ را به برق متصل می کنید، باتری آنچنان اهمیتی ندارد. اما اگر بجز بازی، کارهای دیگری انجام میدهید و مدام در حال جابجایی هستید، داشت یک لپ تاپ با حداقل 5 ساعت عمر باتری (کارهای سبک و نیمه سنگین) می تواند گزینه مناسبی باشد.

قیمت لپ تاپ های اقتصادی

همانگونه که از عنوان مقاله مشخص است، لپ تاپ گیمینگ اقتصادی مهمترین فاکتور آن، قیمت است. قیمت مقرون به صرفه باید فاکتور اصلی خرید باشد. به طور کلی، هنگامی که برای خرید کامپیوتر و یا لپ تاپ اقتصادی، به فروشگاه ها مراجعه می کنید، قیمت، عملکرد و ویژگی ها، در اولویت قرار می گیرد.

برند

همیشه به گیمرها می گوییم که برند آخرین فاکتور خرید باید باشد. زیرا مشخصات و قطعات تشکیل دهنده یک لپ تاپ از هر چیزی مهمتر است. اما به هر حال برندهای تولید کننده لپ تاپ همواره با طراحی و امکانات، سعی در متمایز کردن خود نسبت به سایر شرکت ها می باشند. شرکت ها همگی در بخش لپ تاپ های گیمینگ مدل ها و سری های متنوعی را به بازار عرضه می کنند. در ادامه با برخی از آنها به شکل مختصر آشنا می شوید.
ایسر، سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ Nitro و Predator که عملکرد و ویژگی‌های خوبی را با قیمت‌های نسبتا پایین ارائه می‌کنند، شناخته شده است. ایسر نیترو 5 یک لپ‌تاپ گیمینگ مقرون‌به‌صرفه است که پردازنده AMD Ryzen، کارت گرافیک اختصاصی انویدیا و صفحه‌نمایش 1080p را با قیمت حدود 600 دلار ارائه می‌کند.

ایسوس

این برند به عنوان خوش نام ترین در بین شرکتهای تولید کننده لپ تاپ های گیمینگ، شناخته می شود. ایسوس متنوع ترین بخش لپ تاپ های گیمینگ در بین تمامی برندها را دارد. بهترین و جذابترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس را می توان در سری TUF Gaming یافت. جایی که قیمت اقتصادی و سخت افزار قدرتمند در هم تنیده می شود و محصولی جذاب را به ارمغان می آورد. از مدل هایی که می توان معرفی کرد لپ تاپ TUF Gaming F15 از گزینه های خوش قیمت و عالی محسوب می شود.

لنوو برندی است که با مدل های Legion و IdeaPad Gaming، خود را در میان بزرگان این بخش، قرار داده است و توانست محبوبیت بی نظیری را در مدت زمان کوتاهی بدست آورد.

به طور کلی، تمامی برندهای بالا، مدل های گیمینگ های مقرون به صرفه ای با کیفیتی را ارائه می دهند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم، به هر سه برند معرفی شده قبل از خرید نگاهی داشته باشید و با توجه به سلیقه و نیاز خود، مدل مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه سه مدل مناسب برای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی را میتوانید مشاهده کنید.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX506HC-F15

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX506HC-F15
پردازندهاینتل نسل یازده مدل Intel Core i5-11400H
تراشه گرافیکیانویدیا مدل GeForce RTX 3050 - چهار گیگابایت حافظه ویدیویی
حافظه RAM8 گیگابایت از نوع DDR4
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت PCIe 3.0 NVMe
صفحه نمایش15.6 اینچ از نوع IPS - رزولوشن 1920x1080 - پنل 144 هرتز
صفحه کلیدفول سایز با نور پس زمینه
پورت هاسه عدد USB 3.2 - یک عدد USB Type-C Thunderbolt 4

لپ تاپ گیمینگ اقتصادی TUF Gaming FX506HC-F15، به عنوان یکی از برترین و محبوب ترین لپ تاپ های گیمینگ در یک ساله گذشته از برند ایسوس می باشد. این لپ تاپ با در اختیار داشتن مشخصات قدرتمند و قیمت مناسب (با توجه به سخت افزار)، توانسته از فروش بسیار بالایی بهره ببرد. این مدل با تراشه نسل یازده اینتل مدل Intel Core i5-11400H بهره میبرد، که با ترکیب تراشه گرافیکی GeForce RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه ویدیویی از نوع GDDR6 و حافظه رم 8 گیگابایت (قابل ارتقا) و حافظه ذخیره سازی 512 گیگابایت از نوع PCIe NVMe SSD، تمامی بازی های روز دنیا را بدون صرف هزینه هنگفت به راحتی با نرخ فریم بالا اجرا خواهد کرد. همچنین صفحه نمایش با نرخ 144 هرتز تجربه بی نظیری را در حین کار و همچنین بازی به شما ارائه می دهد. علاوه بر مشخصات بسیار مناسب، طراحی زیبا و گیمر پسند TUF Gaming و متریال با کیفیت، خریدی بسیار مناسب می تواند به شمار رود. قیمت این محصول در زمان نگارش این مطلب بین 35 میلیون تا 36 میلیون تومان بوده است.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 15ACH6-Z

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 15ACH6-Z​
پردازندهاپردازنده AMD مدل Ryzen 5-5600H
تراشه گرافیکیانویدیا مدل GeForce RTX 3050 - چهار گیگابایت حافظه ویدیویی
حافظه RAM16 گیگابایت از نوع DDR4
حافظه ذخیره سازی256 گیگابایت PCIe 3.0 NVMe - یک ترابایت هارد HDD
صفحه نمایش15.6 اینچ از نوع IPS - رزولوشن 1920x1080
صفحه کلیدفول سایز با نور پس زمینه RGB
پورت هاسه عدد USB 3.2

وقتی از لپ تاپ های اقتصادی و خوش قیمت صحبت می شود، غیر ممکن است که نامی از برند لنوو و محصولات جذاب آن به میان نیاید. لنوو همواره با تولید لپ تاپ های خوش قیمت، سهم بالایی از بازار لپ تاپ را به خود اختصاص میدهد. یکی از مدل های گیمینگ این شرکت مدل IdeaPad Gaming 15 می باشد. بدنه خوش ساخت، صفحه کلید با نور زمینه قابل تنظیم RGB، صفحه نمایش با کیفیت و سخت افزار درخور نام گیمینگ، همگی از ویژگی های این مدل می باشد. پردازنده استفاده شده در این محصول، از برند AMD انتخاب شده است. مدل Ryzen 5-5600H با 6 هسته و 16 رشته و کسب امتیاز 17163 در بنچمارک PassMark، قدرت بسیار خوبی را در تمامی بخش ها اعم از گیمینگ، تدوین و کارهای گرافیکی از خود نشان می دهد. در کنار این پردازنده شاهد تراشه گرافیکی مجزا از شرکت انویدیا مدل GeForce RTX 3050 با 4 گیگابایتی حافظه ویدیویی در تمامی بازی های روز دنیا با رزولوشن 1080p و تنظیمات گرافیکی Medium تا High و نرخ فریم بر ثانیه (FPS) بالا، لذت تجربه بازی ها را برای شما به ارمغان می آورد. در هنگام نگارش این مطلب قیمت این محصول حدود 37,500,500 تومان بوده است.

لپ تاپ ایسر مدل Nitro AN515

لپ تاپ ایسر مدل Nitro AN515
پردازندهپردازنده اینتل مدل Intel Core i5-1400H
تراشه گرافیکیانویدیا مدل GeForce RTX 3050 - چهار گیگابایت حافظه ویدیویی
حافظه RAM16 گیگابایت از نوع DDR4
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت NVMe SSD
صفحه نمایش15.6 اینچ از نوع IPS - رزولوشن 1920x1080 - پنل 144 هرتز
صفحه کلیدفول سایز با نور پس زمینه
پورت هاسه عدد USB 3.0 - یک عدد USB Type-C

مدل فوق به عنوان حسن ختام لیست ما، از ایسر مدل Acer Nitro 5 می باشد. محصولی که با وجود کم بودن آن در بازار، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. پردازنده استفاده شده در دل این محصول از تیم آبی مدل Intel Core i5-11400H می باشد. این پردازنده همانگونه که از آخر نام آن مشخص است، از سری H می باشد، بدین معنی که برای پردازش های سنگین در بازی ها و همچنین کارهای گرافیکی، کاملا مناسب می باشد. محدوده سرعت پردازنده بین 2.9 تا 4.1 گیگاهرتز متغیر است و بسته به بار کاری، این میزان فرکانس به طور خودکار تغییر می کند. کارت گرافیک استفاده شده مانند دو مدل بالاتر، از برند انویدیا مدل GeForce RTX 3050 می باشد. این تراشه با حفظ قدرت بالا پردازشی گرافیکی، توانسته محدوده قیمت مناسبی را نیز ارائه کند. این پردازنده گرافیکی به عنوان مدل میان رده به شمار می رود اما عملکرد بسیار خوبی را از خود در بازی های مدرن با گرافیک فنی و هنری بالا از خود بجای بگذارد. لپ تاپ Acer Nitro 5 به عنوان یکی از خوش قیمت ترین لپ تاپ ایسر به شناخته می شود. قیمت این محصول در زمان نگارش این مطلب حدود 38,900,00 تومان بوده است.

جمع بندی

در مجموع اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ با قیمت اقتصادی را در سر دارید، مدل های فوق می تواند گزینه های جذابی باشند. سخت افزار قدرتمند، پردازنده گرافیکی سری RTX انویدیا، پردازنده های سری H، حافظه رم با سرعت فرکانس بالا و طراحی زیبا و گیمر پسند، همگی از ویژگی های محصولات معرفی شده ما می باشد. تمامی محصولات معرفی شده را می توانید در فروشگاه پی سی کالا خرید کنید. اگر قصد خرید اقساطی لپ تاپ را دارید می توانید، به بخش خرید اقساطی مراجعه کرده و از خدمات ما استفاده کنید. همچنین با تماس به متخصصین ما در پی سی کالا، راهنمای کاملی را کسب کنید و خریدی مطمئن با توجه به بودجه ای که در اختیار داشته باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.